Türkiye’nin dijital platformu e-Devlet Kapısı, 2023 yılının sonunda 64 milyon 281 bin 459 kullanıcıya ulaşarak yeni bir rekor kırdı. Bu rakamla birlikte sisteme yapılan giriş sayısı 4 milyar 398 milyon 511 bin 646’ya ulaştı. Ayrıca, 2023’te e-Devlet Kapısı’na entegre olan kurum sayısının 1000’den fazla olduğu ve toplam 7 bin 741 dijital hizmet sunulduğu belirlendi.
Geçen yıl e-Devlet Kapısı’na entegre olan kurum sayısı 1000’in üzerine çıktı. Bu entegrasyonlarla birlikte sunulan dijital hizmet sayısı da 7 bin 741’e ulaştı. Geçen yıl toplam 12 milyar 424 milyon 496 bin 594 dijital hizmetin kullanıldığı istatistiklere yansıdı. En fazla giriş, toplam 29 milyon 658 bin 576 girişle 20 Temmuz günü gerçekleşti. Bu süre zarfında, 16 bin 670 vatandaşa e-Devlet şifresi teslim edildi.
E-Devlet Kapısı’na entegre olan kurum sayısı 1000’in üzerine çıkarken, en fazla kullanılan hizmet “Sosyal Güvenlik Kurumu-SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi” oldu. Ayrıca “Askerliğim” ve “Varis Hizmetleri” isimli 2 yeni bütünleşik hizmet de vatandaşların kullanımına açıldı. Toplam 6 bütünleşik hizmet sunulan e-Devlet Kapısı’nda “Araçlarım”, “İkametgahım” ve “Çalışma Hayatım” gibi kategoriler vasıtasıyla farklı hizmetler sunuldu.
Türkiye’nin dijital kapı hizmetleri, Avrupa Komisyonu’nun “2023 yılı e-Devlet Kıyaslama Raporu”nda da 35 ülke arasında ilk kez 10. sırada yer aldı. Kullanıcı desteği ve dijital posta kutusu alt kırımlarında 100 tam puan alan Türkiye, “kullanıcı odaklılık” ve “şeffaflık ve anahtar kolaylaştırıcılar” kategorilerinde ise 3’üncü ve 6’ncı sırada yer aldı.
2024 yılında ise e-Devlet Kapısı’nda sunulan hizmetlerin hem sayısının artması hem de kullanıcı girişinde rekor kırılması hedefleniyor. Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na göre, bu yıl e-Devlet’te kayıtlı kullanıcı sayısının 66 milyonu aşması ve sunulan hizmet sayısının 8 bini bulması öngörülüyor. Sistemden sunulan mobil hizmet sayısının 5 bine çıkarılması hedeflenirken ayrıca, “Dijital Devlet Stratejisi ve Eylem Planı”nın hazırlanması bekleniyor. Kamu hizmetlerinin e-Devlet Kapısı üzerinden sunulmasında hizmetlerin bütünleştirilmesi ve süreç tasarımı için pilot çalışmalar gerçekleştirilecek. Dijital hizmet karnesi oluşturularak, hizmet bazında performans göstergeleri, veri kullanımı, işlem istatistikleri, kullanıcı memnuniyeti gibi bilgiler kamuoyuna ilan edilecek.