Köprü, otoyol ve Avrasya Tüneli’ne yapılan zamlar, ülke gündemine oturdu. Zam yorgunu vatandaş sesini yükseltti. Tepkiler çığ gibi büyüdü. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, “Milletten aldığımızı yine milletin emrine sunma ilkesiyle 2023’te otoyol ve köprü ücretlerini artırmama kararını sizlerle paylaşıyoruz” sözleri anımsatıldı. Bu söz, haberlere konu oldu ve dalga dalga yayıldı. İletişim Başkanı Fahrettin Altun, dün sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın talimatıyla otoyol ve köprü geçiş ücretlerine yapılan zammın, 2024 yılı Ocak ayına ertelendiğini açıkladı. Altun, geçiş ücretlerindeki farkın vatandaşa iade edileceğini belirtti. AYLARDIR SÜREN ZAM ÇALIŞMASIKöprü ve otoyol zamları, aniden ve bir gün içinde gündeme gelmedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nda, köprü ve otoyollara zam hazırlığı yaz aylarında başladı. Karar mercilerine sunulmak üzere değişik oranlarda (yüzde 30’dan başlayan) zam önerileri oluşturuldu. Zam, devreye alınmadı. Ekonomi yönetiminin, son dönemde daha da artan “gelirlerin artırılması” yönündeki telkinleri zamda etkili oldu. İktidar; köprü, otoyol ve Avrasya Tüneli’ne yeni yılı beklemeden zam yaptı.
SEÇİMLER VE “SEHVEN” ZAM ÖYKÜSÜSon zammın yeni yıla ertelenmesi, daha önce yaşanan çarpıcı bir olayı yeniden gündeme getirdi. Türkiye’nin, 31 Mart 2019’da yapılacak yerel seçimlere hazırlandığı bir dönemde, 31 Ocak’ta Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine yapılan zam gündeme bomba gibi düştü. Avrasya Tüneli’nde sözleşme gereği zam, 1 Şubat’tan geçerli olmak üzere uygulamaya konuluyor. Ulaştırma Bakanlığı ile Avrasya Tüneli’ni işleten Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketlerinin oluşturduğu ATAŞ, formülü uyguladı ve zam oranını belirledi.