Bakan Yusuf Tekin, okullara kurulan akılla tahtalarla ilgili çarpıcı bir yorumda bulundu.
Bakan Tekin, ödül merasiminde yaptığı konuşmada, eğitim sisteminin daima geliştiğini ve revize edildiğini belirterek, Bakanlık olarak bu manada şimdiki gelişmeleri takip ettiklerini tabir etti. Hem teknolojik gelişmeleri hem doğal değişim dönüşüm süreçlerini hem de toplumsal bilimlerdeki değişimle ilgili süreci takip ettiklerini aktaran Tekin, “Bütün bunları takip ederken etrafımızdaki doğal kaynaklarla ilgili gelişmeleri takip etmiyorsanız, bugün Türkiye’nin değişik vilayetlerinde sahip olduğumuzu yeni fark ettiğimiz doğal gaz rezervlerinden ya da petrol rezervlerinden bahsetmezsek bu, bir eksiklik. Hasebiyle bunu daima geliştirmek durumundayız. Etrafımızda hudutlar değişiyor, ülkeler isimlerini değiştiriyorlar, coğrafik sonları değişiyor. Bunlardan bahsetmezsek kendi toplumsal bilimlerimizle ilgili çocuklara verdiğimiz şeyi eksik vermiş oluruz.” diye konuştu. Tekin, yirmi yıllık müddette birçok tarihî olay yaşandığına işaret ederek, “Bunları revize edip müfredatımıza koymazsak yeniden eksiklik yapmış oluruz.” dedi.
Fatih Projesinin Önemi
Değişen tek şeyin eğitimin içeriği olmadığına, eğitimin fizikî yapılarının da değiştiğine dikkati çeken Tekin, çocukluğundaki eğitim imkânlarından bahsetti. Yeni inşa edilen okulların özelliklerini aktaran Tekin, 2002 yılına kıyasla derslik stokunu, yapı stokunu üçe katladıklarını, en az 3,5 katı kadar öğretmen ataması yaptıklarını, bir taraftan da fiziki kaideleri güzelleştirmeye uğraş sarf ettiklerini kaydetti. Fatih Projesi’nin bir bilgisayar projesi olmadığını belirten Tekin, bu kapsamda yapılan çalışmaları anlattı. Tekin, Fatih Projesi’nin ehemmiyetine değinerek, kelamlarına şöyle devam etti:
Çocukların Akıllı Tahtaları Rahat Kullanabilmelerini Sağlayacağız
“Şu anda Türkiye genelinde Fatih Projesi başladığı andan itibaren 580 bin sınıfın akıllı tahta muhtaçlığını giderdik. 580 bin sınıfı, akıllı tahta kullanabilecek internet altyapısına eriştirdik. İnternet erişim hizmeti verdik ve akıllı tahta kurduk. Bu çok büyük bir sayı Türkiye genelinde. Eksik kalan ya da yeni yapılan okullarımız ya da üzerinden 10 yıl geçtiği için teknolojik manada ömrünü tamamlamaya başlayan akıllı tahtalarımızı da yıl sonuna kadar değiştirdiğimizde toplamda 620 bin akıllı tahtayı okullarımızda dağıtmış olacağız. Sayın Cumhurbaşkanımızın, bu manada hem fiziki altyapının giderilmesiyle ilgili hem teknolojik altyapıyla ilgili yaptıklarının, eğitime verdiği ehemmiyetin ne olduğunu görmeniz açısından bunu bilmenizi isterim. 2 bine yakın okulda bilişim teknolojileri laboratuvarları kurduk. Kodlama marifetlerimizi bir adım öteye taşımak için BT sınıflarımızı zirveden tırnağa yenileyip, yenilikçi sınıflar ismiyle öteki bir projeyi hayata geçiriyoruz. Teknolojinin tam manasıyla kullanıldığı sınıflar…Biz ‘Okullara akıllı tahtaları kurduk, işimiz bitti.’ demiyoruz. Kurduğumuz tahtaları, kurduğumuz internet erişimini çocuklarımızın, gençlerimizin daha rahat kullanabilmeleri, daha yararlı kullanabilmeleri için de elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Gelişimleri de takip ediyoruz. Bunu yalnızca öğrenci arkadaşlarımız için genç kardeşlerimiz için değil, birebir vakitte öğretmen arkadaşlarımız için de gibisi süreçleri devam ettiriyoruz” (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)