Starbucks, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları sebebiyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kaldı. Bu nedenle mağazalardaki trafiği azaldı. Kahve zinciri Starbucks’ın mali takviminde 29 Eylül’de sona eren üç aylık dönemi dördüncü çeyrek olarak kabul ettiği ve ön finansal sonuçlarını açıkladığı belirtildi. Kurumun önümüzdeki hafta bilançosunu yayınlayacağı vurgulandı.
Starbucks’ın küresel karşılaştırılabilir mağaza satışlarının söz konusu dönemde yüzde 7 azaldığı ifade edildi. Ayrıca hisse başına kârının geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 25 azalışla 80 sente indiği belirtildi. Şirketin 2024 mali yılı genelindeki küresel karşılaştırılabilir mağaza satışlarının da yüzde 2 düştüğü bilgisi paylaşıldı.
Starbucks, üst yönetici değişimi ve şirketin mevcut durumunu göz önünde bulundurarak 2025 mali yılına dair beklentilerini açıklamayı askıya aldı. Şirketten yapılan açıklamada, performansın beklentilerin altında kalmasının temkinli tüketici ortamı, yatırımların beklenen etkiyi yaratmaması ve Çin’deki rekabetçi ortamın sonuçlarıyla ilişkili olabileceği kaydedildi.
Starbucks Mali İşler Direktörü Rachel Ruggeri, yatırımların artırılmasına rağmen trafik düşüşünün durdurulamadığını vurguladı. Ruggeri, işletmeyi canlandırmak için bir plan geliştirdiklerini ancak bunun zaman alacağını ifade etti. Starbucks’ın son üç çeyrekteki olumsuz finansal sonuçlarının, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarıyla ilişkili olduğu belirtildi.
Geçen yıl ilk kez yıllık satış tahminini düşüren Starbucks, son çeyreklerde gelir kaybı yaşamıştı. Kahve zincirinin nisan-haziran döneminde küresel satışlarının yüzde 3 gerilediği, ocak-mart döneminde yüzde 2 azaldığı ve 2020 sonundan bu yana ilk kez düşüş yaşandığı belirtildi. Bu durumun Starbucks’ın uluslararası firmalara destek veren politikaların boykot edilmesi sonucunda gerçekleştiği vurgulandı.