Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), şubat ayına ilişkin Tarım ÜFE verilerini açıkladı. Şubatta Tarım Ürünleri Üretici Fiyat Endeksi (Tarım ÜFE), bir önceki aya göre yüzde 7,18 yükselirken, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 58,29 artış gösterdi. Bu artışın başlıca sebebi tarım ve avcılık ürünleri, ormancılık ürünleri, balık ve diğer balıkçılık ürünleri ile ilgili hizmetlerde devam eden yükseliş oldu.
Sektörlerde bir önceki aya göre değişime bakıldığında, tarım ve avcılık ürünleri ve ilgili hizmetlerde yüzde 7,28, ormancılık ürünleri ve ilgili hizmetlerde yüzde 5,25, balık ve diğer balıkçılık ürünleri, su ürünleri, balıkçılık için destekleyici hizmetlerde yüzde 5,93 artış kaydedildi. Ayrıca, ana gruplarda bir önceki aya göre tek yıllık bitkisel ürünlerde yüzde 8,98, çok yıllık bitkisel ürünlerde yüzde 2,55, canlı hayvanlar ve hayvansal ürünlerde yüzde 6,02 artış gözlendi.
Yıllık bazda değerlendirildiğinde, Tarım-ÜFE’de 7 alt grup daha düşük, 7 alt grup ise daha yüksek değişim gösterdi. Yıllık bazda en fazla düşüş yüzde 19,65 ile turunçgil alt grubunda yaşandı. Yıllık artışın en fazla olduğu alt gruplar ise yüzde 168,1 ile yağlı meyveler ve yüzde 122,82 ile tropikal ve subtropikal meyveler oldu.
Aylık artışı değerlendirildiğinde, Tarım-ÜFE’de 7 alt grup daha düşük, 7 alt grup ise daha yüksek değişim gözlendi. Bir önceki aya göre tek düşüş gösteren grup yüzde 1,2 ile canlı kümes hayvanları ve yumurtalar olurken, aylık artışın en fazla olduğu alt gruplar ise yüzde 17,23 ile tropikal ve subtropikal meyveler, yüzde 13,17 ile sebze ve kavun karpuz, kök yumrular oldu.
TÜİK’in verilerine göre, Tarım ÜFE’de genel bir artış trendi devam etmekte. Bu artışın tarım ve avcılık ürünleri, ormancılık ürünleri ve balıkçılık sektörlerinde yoğunlaşması, fiyat artışlarının en önemli sebeplerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Yıllık ve aylık bazda yapılan değerlendirmeler, başta yağlı meyveler ve tropikal meyveler olmak üzere belirli ürün gruplarında belirgin fiyat artışlarına işaret ediyor. Bu durum, tarım sektöründe yaşanan gelişmelerin hem üreticiler hem de tüketiciler açısından önemli olduğunu gösteriyor.