1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Uygulama içi harcamalar 10 milyar dolar sınırını aştı

Uygulama içi harcamalar 10 milyar dolar sınırını aştı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

TikTok, 2023 yılında tüketicilerin harcamalarında 10 milyar doları aşan ilk uygulama oldu. Analiz şirketi data.ai’nin verilerine göre, TikTok, tüketici uygulama içi satın alımlarda yüzde 11’lik bir artış sağlayarak bu büyük başarıya imza attı. Türkiye, Güney Kore, Brezilya ve Meksika gibi ülkelerde yapılacak harcamalarda yüzde 25 artış yaşandı. TikTok’un içerik oluşturuculara ve canlı yayıncılara hediye göndermek için kullanılan uygulama içi kredi satın alımları, şirketin gelirinin büyük bir kısmını oluşturuyor.

TikTok, içerik oluşturuculara bahşiş verme mekanizması ile yeni bir gelir modeli oluşturdu. Rekabetin artmasıyla birlikte, 2024 yılında sosyal uygulamalarda uygulama içi satın alımlar yoluyla doğrudan tüketici geliri elde etme oranı yüzde 150 artarak 1,3 milyar dolara ulaşacak. Ayrıca, tüketicilerin akıllı telefonlara harcadıkları zaman 2023 yılında artış gösterdi. Endonezya kişi başına günde 6 saatten fazla süreyle en yüksek sırada yer alırken, ortalama günlük uygulama kullanımı 5 saate ulaştı.

TikTok’un başarısının arkasında reklamcılığın ötesinde yeni para kazanma yollarına öncülük etmesi yatıyor. Uygulamaların haricinde, tüketicilerin akıllı telefonlara harcadıkları zaman da artış gösterdi. 2023 yılında uygulamalara yapılan harcamalarda yüzde 3’lük bir artış yaşandı. Video paylaşım platformu TikTok, tüketicilerin harcamalarında 10 milyar doları aşan ilk uygulama olma başarısını elde etti ve bu başarıya 2024 yılında da yeni rekorlar eklemesi bekleniyor.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Uygulama içi harcamalar 10 milyar dolar sınırını aştı
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Atakum Gazetesi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!