Türkiye’nin 81 ili ve 900’ün üzerinde ilçesi ve birçok beldesinde, muhtarlar da dahil olmak üzere birçok aday seçim atmosferine girdi. 31 Mart Mahalli İdareler Seçimleri için promosyon sektöründe bir heyecan oluştu. Seçim dönemlerinde promosyon ürünlerine talebi artırması bekleniyor. Bu sektör toplam cirosuna 10 milyar liradan fazla katkı bekliyor. Siyasi partilerin bu dönemdeki adayları için strategize ettiği promosyon ürünlerine yoğunlaşması bekleniyor. Bazı promosyon ürünlerine ise genç kitleye yönelik özel ürünler de planlanmaktadır. Yerel seçimlerde promosyon ürünleri sektörde ticaret hacmine büyük bir katkıda bulunabilir.
Sektördeki profesyonellere göre bu dönemde en çok talep gören ürünler; bayrak, şapka, kalem, anahtarlık, tepsi, bardak, tabak, bez çantalar ve kışlık ürünler olacak. Ayrıca, ev hanımlarına yönelik olarak da ev gereçleri kullanılacak. Özellikle bayrak ve şapka seçimlerin vazgeçilmez promosyon ürünleri olurken genç kitleye yönelik özel ürünlerin de yer bulması öngörülüyor.
Seçimlerin mevsim şartlarına göre birçok ürünün kullanılması bekleniyor. Bu sektörün, 31 Mart Mahalli İdareler Seçimleri sonucunda, toplam yıllık iş ve üretim hacmine katkısının olması bekleniyor. Yani toplam cirolara 10 milyar liradan fazla bir katkı beklenirken, promosyon sektörü 2024’te iç talepte yavaşlama olmasına rağmen yerel seçimlerin sektöre pozitif ayrışmasını bekliyor.
Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)