IDC China tarafından yayımlanan yeni rapor, dünya genelindeki giyilebilir cihaz pazarında önemli değişikliklerin meydana geldiğini gözler önüne serdi.
2025 yılının ilk çeyreğinde (Ocak-Mart), Huawei gerçekleştirdiği 10 milyon adet sevkiyat ve kazandığı yüzde 21,9 pazar payı ile sektörün yeni lideri oldu.
KÜRESEL PAZARDA SIRALAMA DEĞİŞİKLİĞİ
İkinci sırada, 8,7 milyon sevkiyat ve yüzde 19 pazar payı ile başka bir Çinli teknoloji markası olan Xiaomi yer aldı.
Apple ise 7 milyon sevkiyat ve yüzde 15,5 pazar payı ile ancak üçüncülükte kendine yer bulabildi.
Dördüncü sırada 3,4 milyon sevkiyatla Samsung bulunurken, ilk beşte yer alan tek Batılı firma olan Garmin, 2,1 milyon sevkiyat gerçekleştirdi.
Samsung, ilk beşte yıllık bazda satışları azalan tek şirket olma özelliği ile dikkat çekti.
PAZARDAKİ BÜYÜME VE ÇİN’İN ROLÜ
Bu yılın ilk çeyreğinde toplam giyilebilir cihaz pazarı, bir önceki yıla göre yüzde 10,5 büyüyerek toplamda 45,6 milyon adede ulaştı. Bu büyümenin temel dinamosu, Çin pazarı olarak öne çıktı.
Tek başına Çin, yıllık yüzde 37,6 büyüyerek toplam sevkiyatların 17,62 milyonunu oluşturdu. Rapora göre, Çin hükümetinin uyguladığı ulusal sübvansiyon planları bu kayda değer büyümeyi desteklemeye devam ediyor.