Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan denetimlerde, tüketicilerin kampanyalı ürünlerde aldatıldığı ortaya çıktı. Ambalajlı ürünlerde gramaj, adet ve hacim gibi değişikliklerin gizlendiği belirlendi. Reklam Kurulu, bu tür yanıltıcı tanıtımlara ceza uygulamaya başladı. Gıda ürünlerinin ambalajları, reklam mecrası olarak kabul edilirken üzerlerindeki ifade ve görseller de ticari reklam niteliği taşıyor.
Reklam Kurulu, tüketicilere sunulan ambalajlı ürünlerdeki değişiklikleri denetlerken, sağlık beyanları, katkı maddeleri, abartılı ifadeler ve çocukların ilgisini çekecek unsurlara dikkat ediyor. Ambalajındaki ifadelerle aldatıcı veya yanıltıcı bilgiler veren firmalara çeşitli yaptırımlar uygulanıyor. Her bir mevzuata aykırı reklam için 54 bin 987 lira, haksız ticari uygulamalar için ise 550 bin 59 lira idari para cezası uygulanıyor.
Bu yıl incelenen 22 ambalajlı ürün dosyasından 17’si yanıltıcı bulundu. 14 dosyaya durdurma cezası verilirken, 3 dosya hakkında durdurma ve 660 bin 33 lira idari para cezası uygulandı. Tüketicilerin de yanıltıcı ya da haksız reklamlara karşı şikayetlerini iletebilecekleri belirtildi. Ambalaj ve etiket bilgilerini dikkatlice incelemeleri uyarısında bulunan yetkililer, şüpheli durumlarda ilgili kurumlara başvurulması gerektiğini önemle vurguladı.
Ticari reklam şikayetlerinde, belirleyici hususların, bilgilerin ve belgelerin paylaşılması gerektiği ifade edildi. Kurula başvuruların yazılı veya e-Devlet üzerinden çevrim içi yapılabileceği bildirildi. Tüketicilerin haklarını korumak adına bu tür denetimlerin devam edeceği ve yanıltıcı reklam yapan firmalara yaptırımların artarak devam edeceği belirtildi.