İstanbul’da, alın bölgesindeki çöküntüler nedeniyle rahatsızlık yaşayan 25 yaşındaki Enes B., 22 Nisan 2022 tarihinde özel bir hastanede cerrahi bir müdahale geçirdi.
Operasyonu gerçekleştiren doktor U.A., hastanın göbek bölgesinden aldığı yağları Enes B.’nin yüzüne enjekte etti.
SOL GÖZÜ GÖRMEME SORUNU YAŞADI
Müdahalenin ardından, narkozdan uyanan Enes B., sol gözünün görmediğini fark etti.
MAHKEMEYE BAŞVURDU
Görme sorunu için doktoru ile görüşen Enes B., bir çözüm bulamayınca hukuki yollara başvurdu.
35 DAKİKADA TAMAMLANDI
Enes B.’nin avukatı Selahattin Par, İstanbul Tüketici Mahkemesine sunduğu dilekçede, davalı doktorun Enes B.’yi öncelikli olarak kabul etmesine rağmen diğer hastalara yetişmek için acele ettiğini belirtti.
Dilekçede, işlem öncesinde 2 saat sürmesi beklenen operasyonun yalnızca 35 dakikada gerçekleştirildiği vurgulanarak, doktor ve hastanenin hastaya işlemle ilgili yeterince bilgi vermediği ifade edildi.
GÖRME SORUNU TESPİTİ
Müdahalenin ardından, hastanenin göz bölümünden bir doktor çağrıldığı ve bu doktorun Enes B.’yi göz hastanesine sevk ettiği dilekçede yer aldı.
HASTANE SORUMLULUĞU KABUL ETMEDİ
Dilekçeye göre, Enes B., göz hastanesine ambulans yerine taksi ile gitti. Buradaki müdahalenin ardından tekrar hastaneye döndüğünde, hastane yetkililerinin görme kaybı konusunda herhangi bir sorumluluk almadığı ve bu süreçte ona onay formu imzalatmaya çalışıldığı aktarıldı.
Yanlış teşhis koyarak etkisiz bir tedavi uyguladığı öne sürülen doktorun, Enes B.’nin sol gözündeki görme yetisini tamamen kaybetmesine ve bedensel ile psikolojik zararlara neden olduğu kaydedildi.
Dilekçede, yaşanan zararın karşılanması için 1 milyon lira manevi tazminat talep edildi.