Dünyanın en popüler video platformu YouTube, reklam verenlere yönelik gerçekleştirdiği Upfront sunumunda Bağlantılı TV (CTV) platformları için yenilikçi bir reklam formatını duyurdu.
Bu yeni alışveriş formatı, izleyicilerin büyük ekranlarda video izlerken ürünleri keşfetmelerine ve akıllı telefonlarına yönlendirilmelerine olanak tanıyan etkileşimli bir ürün akışıyla birlikte geliyor.
YENİ REKLAM FORMATI TV’DE ALIŞVERİŞ DENEYİMİNİ DEĞİŞTİRİYOR
Yeni sistem, reklam verenlerin reklam aralarında ürünlerini TV ekranının sağ kısmında sergilemelerini sağlıyor; bu etkileşimli yayın sayesinde izleyiciler uzaktan kumandalarıyla birçok farklı ürüne göz atabiliyorlar.
Bir izleyici bir ürünü seçtiğinde, doğrudan satın alma işlemi için akıllı telefonuyla bir QR kodunu taramasını veya tüm ürünlerin linkini tek seferde telefonuna göndermesini bekliyor.
YouTube, televizyon izlemek için en çok tercih edilen platform haline geldiğini vurguluyor.
Platform, iki yılı aşkın bir süredir, izlenme süresi açısından Netflix ve Disney+ gibi rakiplerini geride bırakmayı başarıyor.
Şirketin verilerine göre, 2025’in ilk çeyreğinde ABD’de YouTube izlemek için en çok televizyonların kullanıldığı gözlemleniyor.