Samsun-Ankara Hızlı Tren Hattı Projesi’nin 120 kilometrelik Kırıkkale (Delice)-Çorum kesiminin temel atma töreninde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu hattın Samsun’dan Sarp’a kadar uzanacağını duyurarak, şehir için “Karadeniz’in incisi: Samsun” ifadesini kullandı. Bu sözler, şehrin potansiyelini vurgulamak açısından oldukça anlamlıydı…
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı ve AK Parti Milletvekili Dr. Mehmet Muş’un geçtiğimiz iki yıl içinde “Samsun; kuzeyin üretim merkezi olacak” hedefi doğrultusunda hayata geçirdiği projeler, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ile Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın “Sanayileşmede Samsun-Mersin-Adana aksı” ifadesiyle önemli bir bütünlük ortaya koyuyor…
Dr. Mehmet Muş’un liderliğinde, Yeni OSB ve Havza OSB’deki yükleme rampalarının inşa edilmesi ve Samsun Limanı ile bağlantı hattının ihale edilmesi, şehrin aynı zamanda bölgenin “Lojistik merkezi” olma yolunda ilerlediğini gösteriyor…
Samsun; otomotiv, makine, savunma sanayi, tıbbi cihaz ve cerrahi alet üretiminde bir “üs” haline gelirken, deniz, hava, kara ve demir yolu ulaşım altyapısıyla dünyada neredeyse her noktaya ihracat yapabilme kapasitesine sahip bir şehir halini alacak…
Türkiye ile Rusya arasında 13 yıl önce imzalanan Samsun-Kavkaz limanları arasındaki tren feri hattının yanı sıra Irak ile Türkiye arasında planlanan “Kalkınma Yolu Projesi” çerçevesinde Basra Körfezi’ndeki Faw Limanı ile Samsun Limanı arasındaki bağlantı da şehrin lojistik sektöründe “dünya markası” olmasına katkı sağlayabilir…
Ayrıca, 30 yıl önce tamamlanan ancak faaliyete geçirilemeyen Samsun-Köstence (Romanya) tren feri hattının da devreye girmesi, bölgenin gelişimine önemli bir ivme kazandırabilir…
Bölgedeki illere göre OSB alanları iki katından fazla olan Samsun, güçlü lojistik potansiyeli ile yabancı yatırımcıların dikkatini çekmeyi hedefliyor…
Ekonomik meselelerin yanı sıra, bu şehirde iş ve istihdam artışı sağlanırken, sosyal ve kültürel yaşamın da zenginleşmesi bekleniyor…
Samsun; otomotiv, makine, savunma sanayi, cerrahi aletler ve tıbbi cihaz üretimi ile temizlik maddeleri üreten fabrikalar sayesinde kimya sanayisinde de büyük bir ivme kazanacak, fakat bunun hızlandırılması için Ankara-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Doğu Çevre Yolu Projesi’nin hayata geçirilmesi gerekiyor…
Ticaret Bakanı iken Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın isteğiyle AK Parti’nin 1. sıra milletvekili adayı olarak seçilen TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Dr. Mehmet Muş, bu tür hayati yatırımların kazandırılması konusunda büyük bir çaba sarf ediyor…
İhaleler gerçekleşene kadar herhangi bir gecikme sorun teşkil etmiyor. Örneğin, “ucube” olarak eleştirilen ve ödüllü olduğu iddia edilen Atatürk Kültür Merkezi binası 11 yılda tamamlanmamış mıydı?.. 1993 yılında ihale edilen Samsun-Çarşamba Havaalanı da 1998 yılında hizmete açılmadı mı?..
Proje ihalesi yapılsın, nihayetinde sonuçlanacaktır…
Ömrümüz yetip yetmeyeceğini bilmesek de, Samsun’un gençleri bu gelişmeler sayesinde aileleri ve sevdiklerinden ayrılmadan huzurlu bir yaşam sürme imkanına kavuşacaktır…
“Gurbet” kelimesi aklıma geldiğinde, Ümit Tokcan ağabeyimin güzel sesinden dinlediğim türkü belirir…
“Bir yiğit gurbete gitse,
Gör başına neler gelir.”
Bu durumda ailelerin de evlatlarının hasretine katlanmak zorunda kalmayacakları günler yakındır… Huzurlu bir Samsun’da yaşayacak olan gençler, kendilerine bu geleceği sunanları da “hayır duaları” ile anacaklardır!