Google ve Meta, çocuklara yönelik reklam uygulamaları nedeniyle Avrupa Birliği’nin incelemesiyle karşı karşıya kalmış durumda.
Avrupa Komisyonu, bu iki teknoloji devinin YouTube platformunda çocukları hedef alan Instagram reklamlarını yayınlayarak bir gizli anlaşma yapıp yapmadığını araştırıyor.
GOOGLE VE META’NIN GİZLİ ANLAŞMASI
Financial Times’ın aktardığı bilgilere göre, Google ve Meta’nın 13-17 yaş arası kullanıcıları hedef alan Instagram reklamları için gizli bir protokol geliştirmiş olabileceği öne sürülüyor. Bu durum, Google’ın çocuklara yönelik reklamları yasaklayan politikasıyla çelişiyor.
Rapora göre, Google çalışanlarının Meta’ya, reklamları “bilinmeyen” bir gruba yönlendirmesi önerildiği ifade ediliyor. Bu grup, 18 yaş altındaki pek çok kullanıcının bulunduğu bir topluluk.
Çin’de pilot bir reklam programı başlatan iki şirketin, bu girişimi daha sonra ABD’ye de taşıdığı belirtiliyor. Ancak kamuoyunda yaşanan tepkiler sebebiyle programın diğer ülkelere yayılması durdurulmuş durumda.
Google, genç kullanıcıları korumak adına sektördeki lider önlemleri almayı sürdürdüklerini ve konu hakkında çalışmalarını devam ettirdiklerini açıkladı.
AB SORUŞTURMASI
Avrupa Komisyonu, Google ve Meta’nın çocuklara yönelik reklam kurallarına uyup uymadığını araştırıyor. Komisyonun, bu iki şirketten iç yazışmalar ve YouTube üzerindeki reklamlar hakkında bilgi talep ettiği bildiriliyor.
Daha önce, AB’nin YouTube, Snapchat ve TikTok gibi platformlardan, algoritmalarının kullanıcılarına içerik önerme biçimi hakkında bilgi talep ettiği de hatırlanıyor.