Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hazırlanan Demiryolu İşletmeciliği Yetkilendirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yeni yönetmelikle birlikte demir yolu işletmeciliği sigorta poliçesi için asgari teminat tutarları yeniden belirlendi. Artık kişi başı asgari teminat tutarı 3 milyon lira, olay başı ise 25 milyon lira olarak belirlendi. Toplamda ise 50 milyon lira olarak belirlenen bu tutarlar, demir yolu işletmeciliği faaliyetlerindeki güvenliğin artırılması ve olası kazalarda tazminatların sağlanması amacıyla yapılmıştır.
Yönetmelikte yer alan bir diğer önemli detay ise manevi tazminat talepleri için azami teminat tutarı belirlenmesidir. Buna göre, manevi tazminat talepleri için azami teminat tutarı, sigorta poliçesi, kefalet senedi veya teminat mektubu limitinin yüzde 20’si olarak belirlenmiştir. Bu sayede, demiryolu işletmecileri ve çalışanları olası kazalarda daha iyi korunacak ve tazminat haklarını daha etkin şekilde kullanabileceklerdir.
Teminat miktarlarının hesaplanması konusunda ise belirlenen asgari teminat tutarlarındaki artış oranı dikkate alınmıştır. Bu oran her takvim yılı başında geçerli olmak üzere, ulusal demir yolu altyapı ağında faaliyet gösteren demir yolu tren işletmecilerine ait son 5 senede gerçekleşen kaza veya olayların hasar bedelleri göz önünde bulundurularak belirlenecek ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından resmi internet sitesinde yayınlanacaktır. Bu sayede, demir yolu işletmeciliği alanında faaliyet gösteren tüm kuruluşlar, teminat miktarlarını daha doğru bir şekilde hesaplayabileceklerdir.
Yeni düzenlemelerle birlikte demir yolu işletmeciliği sigorta poliçesinin, kefalet senedi veya teminat mektubunun asgari teminat tutarları belirlenirken, güvenlik önlemlerinin artırılması ve tazminat haklarının korunması hedeflenmektedir. Bu sayede, demir yolu sektöründe çalışanlar ve işletmeciler olası risklere karşı daha iyi korunacak ve sektörde güvenliğin sağlanması için önemli bir adım atılmış olacaktır. Bu düzenlemelerin demir yolu sektöründe güvenlik standartlarını yükseltmesi ve tazminat süreçlerini daha etkin hale getirmesi beklenmektedir.