Birleşik Krallık Rekabet Temyiz Mahkemesi’nde açılan bir dava, Google’ın kendi konumunu güçlendirerek reklam fiyatlarını artırmak amacıyla rakip arama motorlarını kısıtladığını iddia ediyor.
Bu dava, rekabet hukuku akademisyeni Or Brook tarafından temsil edilen Geradin Partners hukuk firması aracılığıyla yürütülmekte.
Davanın kapsamı, 1 Ocak 2011 ile dava tarihinin açıldığı dönem arasında Google’ın arama reklam hizmetlerini kullanan yüz binlerce İngiltere merkezli işletme ve kuruluşu kapsıyor.
“GOOGLE REKLAMLARINI KULLANMAKTAN BAŞKA SEÇENEK YOK”
Brook, davaya ilişkin yaptığı açıklamada, “İngiltere’deki her büyüklükteki işletme ve kuruluş, ürün ve hizmetlerini tanıtmak adına Google reklamlarını kullanmaktan başka bir seçeneğe sahip değildir.” şeklinde konuştu.
Ayrıca, “Dünya çapındaki düzenleyiciler Google’ı bir tekel olarak tanımlıyor. Görünürlük sağlamak için, Google’ın en üst sayfalarında yer almak zorunludur. Google, genel arama ve arama reklam pazarındaki hakimiyetini kullanarak reklamverenlerden daha yüksek ücretler talep ediyor.” ifadelerini kullandı.
GOOGLE SUÇLAMALARI REDDEDİYOR
Google ise bu iddiaları reddederek davayı “bir başka spekülatif ve fırsatçı dava” olarak değerlendirdi.
Bir şirket sözcüsü, “Tüketiciler ve reklamverenler, Google’ı alternatif olmadığı için değil, sağladığı faydalar nedeniyle tercih ediyor.” diyerek, Google’ın bu suçlamalara karşı şiddetle karşı çıkma niyetinde olduğunu belirtti.
Eğer Google haksız bulunursa, toplamda 5 milyar sterlin tazminat ödemekle karşı karşıya kalabilir.