ABD’de büyük haber yayıncılarını temsil eden News/Media Alliance, Google’ın yeni tanıttığı Yapay Zeka Modu’nu sert bir dille eleştirdi.
İttifak, yaptığı açıklamada Google’ı bu yeni araç üzerinden yayıncıları, trafik ve gelirden yoksun bırakmakla suçladı.
Söz konusu özellik, geleneksel arama sonuçlarının yanında yapay zeka tarafından üretilen yanıtları sade bir arayüzle sunuyor.
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİNE TEPKİ VAR
Google’ın Yapay Zeka Modu, kullanıcıların bir sorgu girdiğinde yapay zeka tarafından oluşturulmuş bir yanıt ve ilgili bağlantıların bir listesini sunmakta. Bu sayede kullanıcılar, arama sonuçlarındaki web sitelerine tıklamak zorunda kalmadan ihtiyaç duydukları bilgilere kolayca ulaşabiliyor.
News/Media Alliance CEO’su Danielle Coffey, bu durumu “hırsızlık” olarak tanımlayarak, Google’ın yayıncıların içeriklerini zorla alıp hiçbir karşılık vermeden bunları kullandığını ileri sürdü.
Google’ın arama hakimiyeti üzerine açılan antitröst davası çerçevesinde ortaya çıkan bazı belgelerde, şirketin yapay zeka arama özelliklerine yayıncıların içeriklerini dahil etmek için onay almamayı tercih ettiği belirtildi.
Google’ın arama pazarındaki yüzde 90’ı aşan hakimiyeti, ona yapay zeka alanında önemli bir avantaj sağlamaktadır.
Birçok web sitesi sahibi, Google’ın belirli sorgular için yapay zeka tarafından oluşturulan yanıtları sağlarken içeriklerini kullanmasına isteksiz bir şekilde izin verdiklerini belirtiyor.
Yeni yapay zeka arama modunun tanıtılmasının ardından, bazı yayıncıların web sitelerine gelen trafik azalmış durumda. Bu durum, yayıncıların gelirlerini uzun vadede olumsuz etkileyebilir.