Popüler sosyal medya platformu Instagram, içerik üreticilerine yönelik yenilikçi bir para kazanma yöntemini denemeye başladı.
“Referrals” yani “Referanslar” adı verilen bu yeni pilot program aracılığıyla, şirket uygulamaya yeni kullanıcılar kazandıran içerik üreticilerine ödeme yapmayı planlıyor.
REFERRALS SİSTEMİ İLE KAZANÇ İMKÂNI
Şu an sadece davet sistemi ile katılımın mümkün olduğu bu yeni özellik, içerik üreticilerinin Instagram’a yönlendirdikleri kullanıcılar üzerinden gelir elde etmelerini sağlıyor. Mevcut durumda iki farklı ödeme yöntemi üzerinde durulmakta.
Bazı içerik üreticileri, paylaştıkları özel bağlantı üzerinden Instagram’a kaydolan her yeni kullanıcı için 100 dolar kazanabilirken, diğer içerik üreticileri ise yönlendirdikleri her 1.000 ziyaret için 100 dolar alacaklar.
PROGRAMIN ÖDEME SINIRI VE HEDEFİ BELİRLENDİ
Bu yeni gelir modeliyle bir içerik üreticisinin kazanabileceği maksimum tutar ise 20 bin dolar olarak belirlendi. Instagram, bu girişimle son dönemlerde içerik üreticilerini platformda tutmak ve onları daha fazla içerik üretmeye teşvik etmek amaçlamaktadır.
PİLOT UYGULAMA ÖNCELİKLE ABD’DE DEVREYE ALINDI
Referrals programı, şimdilik yalnızca ABD’deki belirli içerik üreticileri ile test ediliyor. Test sürecinin ardından alınacak geri dönüşlere bağlı olarak, bu yeni uygulamanın sırasıyla tüm dünyada kullanılabilir hale gelmesi öngörülüyor.