1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Japonya’da Enflasyon %2 Hedefine Ulaştı, Politika Değişikliğinin Önü Açıldı

Japonya’da Enflasyon %2 Hedefine Ulaştı, Politika Değişikliğinin Önü Açıldı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Önemli bir gelişme olarak, Japonya’nın trend enflasyon ölçümü Eylül ayında %2’lik rekor bir seviyeye ulaşarak merkez bankasının hedefini tutturdu. Enflasyonda geçen yıldan bu yana gözlenen bu hızlanma, ülkenin önemli parasal teşviklerini azaltma argümanını güçlendiriyor.

Dünyanın üçüncü büyük ekonomisi olan Japonya on yıllardır fiyat durgunluğuyla mücadele ediyor. Ancak son veriler ülke genelinde artan bir enflasyonist eğilime işaret ediyor. Fiyat artışlarının genişliğinin önemli bir göstergesi olan ağırlıklı medyan enflasyon oranındaki yıllık %2,0’lık artış, Ağustos ayında kaydedilen %1,8’lik artışa kıyasla önemli bir yükseliştir. Japonya Merkez Bankası (BOJ) verilerine göre bu artış oranı, karşılaştırılabilir verilerin mevcut olduğu 2001 yılından bu yana kaydedilen en hızlı artış oranıdır.

BOJ yönetim kurulu, 31 Ekim’de sona erecek olan iki günlük politika toplantısında yeni enflasyon tahminlerini hazırlarken muhtemelen bu sonucu göz önünde bulunduracaktır. BOJ’un önümüzdeki hafta enflasyon tahminlerini yukarı yönlü revize etmesi ve artan enflasyon ve ABD Hazine tahvil getirilerinin Japon tahvil getirilerini yukarı çekmesine karşılık olarak uzun vadeli faiz oranlarının üst sınırını yükseltmeyi tartışması bekleniyor.

İlginç bir şekilde BOJ, diğer büyük merkez bankaları yükselen enflasyonla mücadele etmek için faiz oranlarını agresif bir şekilde artırırken bile ultra gevşek bir politika sürdürme konusunda küresel bir aykırı olmuştur. Çekirdek fiyat göstergesi bir yılı aşkın bir süredir hedefini aşmış olsa da BOJ, güçlü tüketim ve ücret artışlarıyla desteklenen %2’lik enflasyona sürdürülebilir bir şekilde ulaşılana kadar ultra düşük faiz oranlarını korumayı taahhüt etmiştir.

Fiyat değişimlerinin ortasındaki ya da dağılımın 50. yüzdelik noktasındaki kalemlerin enflasyon oranı olan ağırlıklı medyan enflasyon oranı, son yirmi yıldır sıfır civarında seyrettikten sonra yükselmeye başlamıştır. Bu değişim, şirketlerin artan hammadde maliyetlerini yansıtarak yaptıkları fiyat artış dalgasının bir yansımasıdır.

Yakıt ve enerji maliyetlerinden etkilenen tüketici fiyat endeksinin (TÜFE) aksine, ağırlıklı medyan enflasyon oranı fiyatların ne kadar yaygın bir şekilde yükseldiğini izlemek için faydalı bir araçtır. Bu ölçüm BOJ tarafından genel fiyat eğilimine dair göstergeler açısından yakından takip edilmektedir.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Japonya’da Enflasyon %2 Hedefine Ulaştı, Politika Değişikliğinin Önü Açıldı
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Atakum Gazetesi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!