Microsoft, 2021 yılında Windows 11’i piyasaya sürdü. Ancak son zamanlarda Windows 11’in kullanıcı kaybettiği görülüyor. Nisan 2024 itibariyle Windows 11’in pazar payı yüzde 25,68’e düşerek Windows 10’un gerisine düştü. Windows 10 ise pazarın yüzde 70’lik bölümünü hala elinde bulunduruyor.
Kullanıcılar arasında Windows 11’e olan ilginin azalmasının birkaç nedeni bulunuyor. Microsoft’un Android uygulamaları için destek vereceği açıklamasının ardından projenin iptal edilmesi, kullanıcıları hayal kırıklığına uğrattı. Ayrıca Microsoft’un Windows 11’e reklamlar yerleştirmeye başlaması da kullanıcıların tepkisini çekti. Özellikle Windows 11 Başlat menüsünde “Önerilenler” bölümünde Microsoft Store’daki uygulamaların reklamlarının yapılması, birçok kullanıcının rahatsız olmasına sebep oldu.
Eğer KB5036980 güncellemesini yüklediyseniz ve Windows 11’in Başlat menüsünde reklamlarla karşılaşıyorsanız, bu özelliği devre dışı bırakmanız mümkün. Ayarlar bölümünden Kişiselleştirme’ye giderek İpuçları, kısayollar, yeni uygulamalar ve daha fazlası için önerileri göster seçeneğini kapatarak reklamlardan kurtulabilirsiniz.
Windows 11’in kullanım oranının düşmesi, Microsoft’un bir sonraki adımlarında ne tür değişiklikler yapacağı konusunda merak uyandırıyor. Kullanıcıların beklentilerine cevap verebilmek ve pazar paylarını artırmak adına Microsoft’un Windows 11’e yeniden bir çekicilik kazandırması gerekebilir. Ancak Windows 10’un hala büyük bir popülariteye sahip olması, Windows 11’in önünde ciddi bir engel olarak durmaya devam ediyor. Microsoft’un yapacağı hamleler ve kullanıcılar arasındaki tercihler, Windows işletim sisteminin geleceği açısından belirleyici olacak gibi görünüyor.