Meta, Facebook ve Instagram’ın ana şirketi olarak, Avrupa Birliği’nin (AB) Dijital Piyasalar Yasası (DMA) çerçevesinde alınan bir karar nedeniyle kıtadaki kullanıcılarına hizmet kalitesinde olası bir düşüş yaşanabileceği konusunda uyarı yaptı.
Bu açıklama, Avrupa Komisyonu’nun Meta’nın “rıza veya ödeme” modelinin DMA’yı ihlal ettiğine yönelik verdiği kararın ardından geldi. Söz konusu durum, şirkete 200 milyon euro tutarında bir para cezası uygulanmasıyla sonuçlandı.
META’DAN DÜZENLEMEYE YANIT
Meta, üç aylık kazanç raporunda, Avrupa Komisyonu’nun DMA ile ilgili geri bildirimlerini dikkate alacaklarını ve mevcut iş modelinde değişikliğe gitme ihtimalinin bulunduğunu ifade etti.
Bu değişikliklerin, Avrupalı kullanıcıların deneyimini önemli ölçüde etkileyebileceğinin yanı sıra, Avrupa’daki operasyonları ve şirketin gelirleri üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceği vurgulandı.
POTANSİYEL ETKİLER VE GELECEK
Şirket, muhtemel değişikliklerin etkilerinin bu yılın üçüncü çeyreğinden itibaren hissedilmeye başlanabileceğini bildirdi. Ayrıca, AB Komisyonu kararına karşı yapılacak itiraz sürecinde bu etkilerin devam edebileceği de kaydedildi.
Avrupa Komisyonu, Meta’nın “rıza veya ödeme” modelinin, kullanıcıların verilerinin nasıl kullanılacağına ilişkin özgür irade göstermelerini engellediği eleştirisini getiriyor.
Aynı zamanda, şirketin hedefli reklamcılık için daha az kişisel veri kullanıldığına dair geçen yıl sunduğu alternatif bir modeli de inceleme altında tutuluyor.