Toyota’nın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üretim süreçleri, Grand Highlander ve Lexus TX modellerinde ortaya çıkan hava yastığı sorunları sebebiyle dört ay süreyle durakladı.
Bu durum, Ekim ayında ABD’deki üretimde yüzde 13’lük bir azalmaya yol açtı. Şirket, Indiana’daki tesislerde üretiminin Ocak ayında yeniden normale dönmesini bekliyor.
Öte yandan, Çin’deki yerel markalarla artan rekabet, Toyota’nın üretiminde olumsuz bir etki yarattı. Ekim ayı itibarıyla Çin’deki üretim, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9 oranında düşüş gösterdi.
JAPONYA’DA ÜRETİM ARTTI
Toyota, Japonya’daki üretimini yüzde 8 oranında artırmayı başardı. Bu artış, geçen sene yaşanan tedarikçi sorunları sonrasında şirketteki toparlanma sürecinin bir sonucu olarak değerlendiriliyor. Japonya, Toyota’nın küresel üretiminin üçte birini oluşturuyor.
EKİMDE ÜRETİM GERİLEDİ
Toyota, Ekim ayında küresel üretiminde üst üste dokuzuncu kez düşüş kaydettiğini duyurdu. Üretim, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,8 azalarak 893 bin 164 adede geriledi.
SATIŞLAR ARTIŞ GÖSTERDİ
Üretimdeki bu düşüşe rağmen Toyota, Ekim ayında küresel satışlarını yüzde 1,4 oranında artırarak 903 bin 103 adede ulaşmayı başardı. Bu rakam, Ekim ayı için tarihin en yüksek seviyesini işaret ediyor.
Toyota’nın bu üretim ve satış verileri, lüks markası Lexus’u kapsarken, grup içerisindeki Hino ve Daihatsu’yu dahil etmiyor.
Şirket, küresel otomotiv pazarındaki dalgalanmalara rağmen satışlarında bir artış elde etmiş olsa da, üretimdeki karşılaşılan zorluklar ve özellikle Çin ile ABD gibi büyük pazarlardaki sorunlar, Toyota’nın hala yoğun bir rekabet ortamında faaliyet gösterdiğini ortaya koyuyor.