Teknoloji alanında yapay zeka (YZ) etkisi giderek artmaya devam ediyor. Lenovo’nun gerçekleştirdiği yeni bir araştırma, bu yıl iş dünyasında YZ harcamalarının iki katına çıkabileceğini ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre, şirketler YZ projelerinden somut sonuçlar almaya başlarken, bu durum yatırımların artmasına zemin hazırlıyor.
YZ PROJELERİNDEN MEMNUNİYET ARTIYOR
Lenovo tarafından yapılan araştırma, EMEA bölgesindeki BT yöneticilerinin son 12 ayda YZ projelerinden aldıkları memnuniyetin önemli ölçüde arttığını gösteriyor.
Bu artan memnuniyet, firmaların YZ yatırımlarını artırmasına yardımcı oldu. Beklentilere göre, bu yıl YZ harcamalarında yüzde 104’e kadar bir artış söz konusu olabilir.
BEKLENTİLER AŞILIYOR
EMEA bölgesindeki YZ projelerinin neredeyse tamamı (yüzde 94) en azından beklentileri karşıladı. Üstelik, projelerin üçte biri (yüzde 31) beklentilerin ötesine geçti.
Bu durum, EMEA bölgesini, projelerin yalnızca yüzde 16’sının beklentileri aştığı Kuzey Amerika’nın önüne geçirmiş durumda. Şirketler, YZ’nin faydalarını gördükçe, bu teknolojiye olan güvenleri de artıyor.
İlerleyen 12 ay içinde şirketlerin üretken yapay zeka üzerinde yoğunlaşmayı yüzde 12’den yüzde 44’e çıkaracakları öngörülüyor.
Ayrıca, YZ modellerinin geliştirilmesi ve yönetilmesi, önemli bir harcama kalemi olarak dikkat çekiyor. Şirketler, YZ kullanımında daha fazla kontrol sahibi olmak istemekte.